.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت ککش هم برای کارگران نمی‌گزد

عضو فراکسیون اقلیت مجلس می‌گوید جامعه کارگری وضعیت عجیب و غریبی دارد و دولت ککش هم برای کارگران نمی‌گزد. به عقیده وی دولت و وزارت صنایع با واگذاری واحدهای صنعتی اصلی‌ترین عامل این نابسامانی به شمار می‌آیند.

قدرت الله علیخانی در گفت‌وگو بافرارو با اشاره به اوضاع نابسامان کارگران گفت: «در استان ما قزوین که یکی از مراکز صنعتی کشور است شاهد این هستیم که بخش قابل توجهی از کارگران از وضعیت‌شان ناراضی هستند و مشکل دارند. هر روزه به ما مراجعه می‌کنند، نامه می‌نویسند، بعضا جاده‌ها را می‌بندند و تظاهرات می‌کنند، گاهی مقابل ساختمان ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های مرتبط تجمع می‌کنند ولی متاسفانه کسی به دادشان نمی‌رسد. بارها دیده‌ایم که حتی کارگران ده ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.»

وی با انتقاد از مدیرانی که کارخانه‌ها به آن‌ها واگذار شده، افزود: «ما هم که تلاش می‌کنیم تا معوقه ها پرداخت شود می‌بینیم آن کارخانه مربوطه اعلام ورشکستگی می‌کند. در واقع مدیرانی که این کارخانه‌ها به آنها واگذار شده یک بازی کاملا حساب شده انجام می‌دهند. بسیاری از این مدیران بجای اینکه موتور کارخانه‌ها را راه‌اندازی کنند، وام‌های کلان گرفته و در جای دیگر مصرف کرده‌اند. و ما هم متاسفانه کارمان فقط شده تذکر دادن به وزارتخانه‌ها و دولت.»

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به تجمع اخیر کارگران کارخانه فرنخ مقابل وزارت صنایع بیان کرد: «دولت در سفر اولیه به استان قزوین قول داده بود مشکل کارخانه‌های فرنخ، مه نخ و نازنخ را ظرف چند ماه حل کند. در آن زمان من در یکی از نطق‌های پیش از دستور گفتم دولتی که نمی‌تواند مشکل چند کارخانه را حل کند چرا در این سفرهای استانی این همه وعده می‌دهد.»

وی با پیش بینی آینده‌ای تاریک برای بخش کارگری تاکید کرد: «مشکلات عجیب و غریبی در بخش کارگری داریم و متاسفانه ما این قشر عظیمی را که چرخ صنعت کشور را به گردش در می‌آورند، نادیده گرفته‌ایم. وقتی حقوق 8 ماهشان داده نمی‌شود حتما به فکر این نیستیم که خانواده‌های این‌ها چگونه زندگی می‌کنند. دولت ککش هم برای کارگران نمی‌گزد. با این روندی که در پیش است آینده بسیار تاریکی را برای صنعت پیش بینی می‌کنم مخصوصا برای کارگران. حال دولت چگونه جواب کارگران محروم را خواهند داد؛ نمی‌دانم.»

علیخانی با انتقاد از دولت اظهار کرد: «دولت مسئله کارگران را رها کرده و اهمیتی به آن نمی‌دهد. در آستانه روز کارگر خواهیم دید که شعار می‌دهند و جلسه می‌گذارند. از نیشکر خوزستان گرفته تا صنعت اصفهان تا جاهای دیگر مشکلات کارگری وجود دارد و این مسئله به معضل بزرگی تبدیل شده است. ولی متاسفانه دولت دراین بخش مانند خیلی از بخش‌های دیگر جز شعار برای رسیدگی به کارگران کاری نکرده است.»

این نماینده عضو فراکسیون اقلیت با بیان اینکه مشکلات را دولت به وجود آورده نه وزارت کار، اضافه کرد: «ریشه مشکلات کارگری دولت است که اقدام به واگذاری کارخانه‌ها کرد. مخصوصا به افرادی که متعهد نیستند و به زمین و اموال کارخانه‌ها چشم دوخته‌اند و سو استفاده می‌کنند. وزارت کار از همان اول اعلام کرده بود که چیزی دستش نیست. آقای شیخ الاسلام زمان رای‌گیری در بحث با فراکسیون اقلیت صادقانه اعلام کرد که ما وزارتی نیستیم که بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم. بنابراین مقصر اصلی وزارت صنایع است نه وزارت کار.»

وی ادامه داد: «وقتی صنعت در کشور زیر 40 درصد کار کند وضعیت بهتر از این نمی‌شود. خوب است که آقایان فقط آمار بدهند که کجا زیاد کردیم یا کجا تولید را بالا بردیم. یک واحد صنعتی که اینها خودشان کلنگ زده و خودشان هم به بهره برداری رسانده باشند نیست. فکر می‌کنید چندین کارخانه سیمانی که افتتاح شد مال این دولت بود؟ تمام این کارخانه ها در دولت قبلی کلنگ زنی شده بود. طبق آماری که می‌دهند دولت راه اندازی 8 واحد صنعتی فولاد در سفر اول استانی در چندین استان وعدده داده بود و که پیشرفتن این کارخانه از 20 درصد هم تجاوز نکرده و هیچ کدامشان به نتیجه نرسیده است.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.